[Verse 1]
Someday I won't be afraid of my head

總有一天我不會再害怕自己
Someday I will not be chained to my bed

總有一天我不會再被自己的床限制住
Someday I’ll forget the day he left

總有一天我會遺忘他離開的那天
But surely not today

但我可以確定不是今天
One day I won't need a PhD

有天我不會需要博士學位
To sit me down and tell me what it all means

來告訴我一切的意義
Maybe one day it'll be a breeze

也許有天他會像陣微風
But surely not today, but surely not today
但今天不是那天,還不是今天
[Chorus]
Oh you don’t know what sadness means

你不懂難過的意思
'Till you're too sad to fall asleep

直到你難過到無法入眠
One day I'll be snoozing peacefully

總有一天我會平靜的入睡
But surely not today, surely not today
但還不到那天


[Verse 2]
One day I'll swear the pain will be a blip

我發誓總有一天這些痛苦都只會是曇花一現
I'll have the hardest time recalling it

我會很難回想起這些困難的時期
I'll be the king of misery management

我會在悲劇管理裡稱王
But surely not today

但那天還沒到
One day that song won't make me cry anymore (oh no no)

總有一天那首歌不會再讓我哭泣
One day I’ll get up off the bathroom floor (hey yeah)

有天我會離開浴室地板
Oh, piece by piece I’ll be restored

一步一步的我會回到正軌
But surely not today, surely not

但我很確定,今天還不是那天
Eh, not today

還不是今天

[Chorus]
Oh you don't know what happy means

你不懂開心的意思
If it’s only in your dreams

如果那只會在你的夢裡
I'll be acquainted with my jollities

我會和我的快樂混熟
But surely not today, yeah surely not today
但不會是今天,今天還不是那天


[Bridge]
Surely not-, surely, surely not-
Surely not-, surely not today

我很確定

不是今天

[Chorus]
One day the thought of him won't hurt the same

有天我想到他不會再那麼痛苦
Won't need distractions to get through the day

不需要再努力分散注意力去過日子
I guess I hope I’m gonna be okay

我猜、我希望我會變好的
'Cause I'm not today

不是今天

arrow
arrow

    Cheng 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()