[Intro]
Woah, nobody's home, I'm all alone

沒有其他人在家,我獨自一人
Guess I'll just sit here and stare at my phone

我想我就只會坐在這盯著我的手機吧
When I'm all alone, you don't even know

你甚至不知道我獨自一人的時候
How bad I'd love to be alone with you
我有多希望我可以有你一起作伴


[Verse 1]
And I could go, put on a hoodie and sweats

我也可以穿戴整齊
And then take a walk to coffee, and get back into bed

散步去買個咖啡再回到床上
But my bed and my head and the heart that you wrecked

但你曾存在過的床、我的腦和心
In my chest are a mess since the second you left

都在你離開的那一秒只剩混亂
And I'm lying awake and impatiently pacing

我沒耐心的走在走廊上
The hallways and taking the pictures from frames

把相框裡的照片都拿出來
And arrangements of daisies in vases you made

順便整理一下在你做的花瓶裡的雛菊
Are all dead and alone, like I am but I hope that
但都像我一樣孤單且了無生氣了

我還是希望


[Pre-Chorus]
Maybe I'll forget you someday

也許哪天我可以忘記你
But today is just another Monday

但今天只是個星期一

[Chorus]
So, nobody's home, I'm all alone

沒有別人在家,我獨自一人
Guess it's just whiskey, weed, me and my phone

我的同伴就只有威士忌、大麻我的手機和我自己吧
I'm on my own, I didn't know

我只剩我自己了
I don't like this feeling at

我不知道我竟然一點不喜歡這樣的想法
All that I know is I'm lonely here in my room (in my room, yeah)

我知道我獨自在我的房裡
And all that I need is somebody who's lonely too

而我只需要一個也同樣孤獨的人
I'd love to be alone with

我會願意和她獨處

[Verse 2]
You and I were king and queen of quiet night's in

你和我曾經主宰著夜晚
We'd order food and watch a movie and then do it again

我們會叫外賣配電影再重複一遍
But now the castle that we built is just a spot we split rent

但現在我們一起蓋的城堡只是個我們分租的地點
And now it's slowly sinking in that I don't have many friends

我沒有什麼朋友,所以也漸漸沉沒
But when I sleep at night, I dream that we is you and I

你和我是我夢裡的主題
And when I wake, I'm paralyzed, the bed is frozen on your side

但當我醒來,我仍然無力著,因為屬於你那邊的床仍是冰冷的
Been sleeping sideways, inside for five days

我側身著睡
Been asking my brain who's waking up at your place
無法停止問自己現在是誰會在你家醒來呢


[Pre-Chorus]
I hope I'll forgive you someday

我希望我有天會原諒你
But today is just another Monday
但今天仍只是個平凡周一


[Chorus]
So, nobody's home, I'm all alone

沒有別人在家,我獨自一人
Guess it's just whiskey, weed, me and my phone

我的同伴就只有威士忌、大麻我的手機和我自己吧
I'm on my own, I didn't know

我只剩我自己了
I don't like this feeling at

我不知道我竟然一點不喜歡這樣的想法
All that I know is I'm lonely here in my room (in my room, yeah)

我知道我獨自在我的房裡
And all that I need is somebody who's lonely too

而我只需要一個也同樣孤獨的人
I’d love to be alone with you, you, you

我很樂意和你獨處
I'd love to be alone with you, with you, with you

我就想和你獨處
I'd love to be alone with
只想和你

 


[Bridge]
I know that I got a couple of voids I could fill

我知道我有一些要改進的事
I promise you, one day I will

我向你保證我總有一天會的
But if I can avoid them now, lord knows, I will

但如果我現在就可以避免,上帝知道,我願意
Maybe I'll forget you someday

也許我有天會忘記你
Hey, baby, maybe one day

嘿寶貝,有天我會的
Or maybe after Sunday
也許就在這個周末的隔天

 


[Chorus]
So, nobody's home, I'm all alone

沒有別人在家,我獨自一人
Guess it's just whiskey, weed, me and my phone

我的同伴就只有威士忌、大麻我的手機和我自己吧
I'm on my own, I didn't know

我只剩我自己了
I don't like this feeling at

我不知道我竟然一點不喜歡這樣的想法
All that I know is I'm lonely here in my room (in my room, yeah)

我知道我獨自在我的房裡
And all that I need is somebody who's lonely too

而我只需要一個也同樣孤獨的人
I'd love to be alone with you, you, you

我很樂意和你獨處
All that I know is, I'd love to be alone with you

我只知道我想和你獨處
I'd love to be alone with you, you, you

只想和你一起
I'll be going crazy, patient waiting, baby, when you coming through?

我會瘋狂耐心的等待,寶貝你什麼時候會來?
I'd love to be alone with you

我只想和你共度

arrow
arrow

    Cheng 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()