[Intro]
Oh, yeah

噢是阿
If I could go back

如果我可以回到過去
Just for a night

就算只是一晚
I would see the future

我知道未來是如何
And I'd make it alright

我就可以把事情做對
Oh, darling, if life was a movie

喔親愛的,如果人生就像場電影
I'd hit rewind

我會倒轉
Imagine if I knew how to turn back time
如果我知道怎麼怎麼會到過去

[Verse 1]
Imagine if I never messed up

如果我從沒搞砸過
Imagine if we never even broke up

如果我們從沒分手
Imagine if I had the power to control the voices in my head

如果我能夠控制我腦中的聲音
And I could tell them all to shut the fuck up
讓他們都閉嘴別再說話


Imagine if I never told a lie

如果我從沒說謊
Imagine if I knew how to always get it right

如果我總是能做對的事
Imagine if I wasn't such a coward

如果我沒有那麼懦弱
And I had the courage hidden somewhere in my heart to look you in the eye, yeah, yeah
還有一些藏在心裡的勇氣能直視你的眼眸

 


[Hook]
If I could go back (go back)

如果我可以回到過去
Just for a night (yeah)

就算只是一晚
I would see the future

我知道未來怎麼發展
And I'd make it alright

就不會搞砸事情
Oh, darling, if life was a movie

喔寶貝,如果人生是一場電影
I'd hit rewind (yeah)

我會按下倒轉
Imagine if I knew how to turn back time

如果我知道怎麼回到過去
I was thinkin' like

我會這樣想


[Chorus]
Aye-oh, aye-oh, aye, okay
Lost our love in the mess we made

我們的愛遺失在我們共同製造的混亂
Aye-oh, aye-oh, aye, okay
If tomorrow was yesterday

如果明天就像昨天

[Verse 2]
I wonder if I saw your face again

我想知道如果我再次遇見你
Would you be a stranger or would we be more than friends?

你會把我當作陌生人或是不只是朋友呢
Would this be the beginning

會是個新開始
Or the long and winding road that takes us all the way around until the very bitter end?
或是那條帶領我們直到痛苦結局的既長又曲折的路呢
Imagine if we never felt fear

如果我們從沒感到恐懼
Imagine we were brave enough to never hide the tears

如果我們能夠勇敢的面對眼淚
Imagine if I didn't have to worry about everything around me

如果我不需要擔心我身邊的任何事物
And my sanity was actually here (yeah)

而我的理智也健在

[Pre-Chorus]
I just got so caught up in the moment

那時,我被困住了
Didn't even realize we were broken
根本沒意識到我們出了問題

 


[Hook]
If I could go back

如果我可以回到過去
Just for a night

一晚就好
I would see the future

我知道未來怎麼發展
And I'd make it alright

就不會搞砸事情
Oh, darling, if life was a movie

噢寶貝,如果人生是一場電影
I'd hit rewind, yeah

我會按下倒轉
Imagine if I knew how to turn back time

I was thinkin' like
我是這樣想著的

如果我知道怎麼回到過去

[Chorus]
Aye-oh, aye-oh, aye, okay
Lost our love in the mess we made

把我們的愛在我們製造的混亂裡消耗完了
Aye-oh, aye-oh, aye, okay
If tomorrow was yesterday
I was thinkin' like

我是這樣想著的

如果昨天可以重來一次
Aye-oh, aye-oh, aye, okay
Lost our love in the mess we made

把我們的愛在混亂裡消耗玩了
Aye-oh, aye-oh, aye, okay
If tomorrow was yesterday

如果昨天可以再重來一次

[Bridge]
Imagine what the world be like

世界會是什麼樣子的呢
If everybody stayed in love

如果每個人都沉浸在愛裡
If everybody stayed offline

如果每個人都遠離網路世界
Imagine what the world be like

那會是什麼樣子的呢
Imagine what the world be like, yeah
能想像世界會怎麼樣嗎
Imagine what the world be like

會是什麼樣子阿
If everybody stayed in love

如果每個人都沉浸在愛裡
If everybody stayed offline

每個人都活在現實裡
Imagine what the world be like

世界會是什麼樣子呢?
Imagine what the world be like

會是什麼樣子的呀
But until then

但在那之前


[Outro]
If I could go back

如果我可以回到過去
Just for a night

就算只有一晚
I would see the future

我會知道未來怎麼樣
And I'd make it alright

就不會再搞砸
Oh, darling, if life was a movie

喔寶貝,如果人生是一場電影
I'd hit rewind

我會按下倒轉
Imagine if I knew how to turn back time

如果我知道怎麼回到過去就好了

arrow
arrow

    Cheng 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()