20180521更新MV

Tove Styrke是一個25歲的瑞典創作歌手,

在2009年的瑞典偶像( Swedish Idol ) 獲得第三名後開啟的電音流行的歌唱生涯

和Alan Walker合作過很有名的Faded

(https://www.youtube.com/watch?v=mIxlvVlOIS0)

在某次專訪中她說這首歌是專輯中其中一首浪漫的歌,有很多粉色泡泡

 

我覺得是在夜店/Bar中遇到了一個人,互相吸引著對方

卻又不太確定對方的想法,所以有些問句

(So if you’re into me, I got the energy 如果你對我也有點意思,我就有動力繼續
Why are you on your phone? 為什麼你還在用你的手機?
‘Cause the truth is I’m not really looking for a new friend因為其實我對別人一點意思都沒有)

又有點在說服對方不要忽視之間的化學變化,但又想到也許男生已經有女朋友了

但又無法抵擋想和男生共度夜晚的念頭,就一起搖擺吧

 

[Verse 1]
I got a feeling that we got a chemistry

我感覺到我們之間起了化學變化
Gimme what’s on your mind

對我傾訴你的心吧
Telling me everything, but it ain’t happening

告訴我所有,但那並沒有發生
Wish I could reach your vibe

希望我可以達到和你一樣的頻率
Making movements

我行動了
And I don’t think you’re looking for a new friend

我想你沒有在尋找新目標
Yeah, yeah, yeah
Right, if you’re waiting here, can we get out of here?

如果你在這沒什麼事,我們可以一起離開這裡嗎
Wanna get you alone

想要和你單獨在一起
So if you’re into me, I got the energy

如果你對我也有點意思,我就有動力繼續
Why are you on your phone?

為什麼你還在用你的手機?
‘Cause the truth is
I’m not really looking for a new friend

因為其實我對別人一點意思都沒有
Yeah, yeah, yeah

[Pre-Chorus]
I don’t see nothing wrong
With you and me getting along

我們兩個再更進一步對我來說一點問題都沒有
I don’t see nothing wrong
With you and me getting along, so

我們兩個再更進一步對我來說一點問題都沒有,所以

[Chorus]
Sway with me

和我一起搖擺吧
Don’t speak

別說話
Stay with me

和我待在一起
No sleep

別睡著
Baby, are you tied up?

寶貝,有人在等你嗎?
I don’t wanna know now

但我現在並不想知道
Are we gonna stay up?

我們要共度今晚嗎?
Are we gonna get out this crowd?

我們要離開這裡獨處嗎?
Sway with me

和我一起搖擺吧


[Verse 2]
Both of us, kinda shy, but we ain’t got the time

我們都有點害羞,但我們其實沒那個時間
Wanna get out these clothes

想要和你坦誠相對
Honestly I don’t care, we can go anywhere

其實我根本不在乎,我們可以去任何地方
Wanna see how this goes

看看這一切會怎麼發展
But the truth is

但事實上
All this acting cool is kinda useless

這些假裝其實都沒用
Yeah, yeah, yeah
Morning is comin’ in, tell me you’re feelin’ it

早晨將要降臨,告訴我你也感覺到我們之間的化學變化吧
Don’t look around

不要再環顧四周了
Got other plans I can make

我還是可以有其他計畫的
If you’re gon’ waste it, you gotta let me know

所以如果你要喝的爛醉,你要讓我知道
Don’t you waste it

你最好不要喝得爛醉吧
Don’t be actin’ stupid ‘cause you’re wasted

不要做些蠢事只因為你醉了
Yeah, yeah, yeah

[Chorus]
Sway with me

和我一起搖擺吧
Don’t speak

別說話
Stay with me

和我待在一起吧
No sleep

別睡著了
Baby, are you tied up?

寶貝你名草有主了嗎?
I don’t wanna know now

但我現在還不想知道

Are we gonna stay up?

我們要一起共度今晚嗎
Are we gonna get out this crowd?

我們要離開人群就我們兩個獨處嗎
Sway with me

和我一起搖擺吧
Don’t speak (don't speak)

別說話
Show me
What I need (what I need)

把我需要的給我看吧
Baby, are you tied up?

寶貝你其實名草有主了嗎?
I don’t wanna know now

但我現在還不想知道
Are we gonna stay up? (are we gonna stay up?)

我們要共度今晚嗎?
Are we gonna get out this crowd?

 

I don’t see nothing wrong
With you and me getting along

我們兩個再更進一步對我來說一點問題都沒有

I don’t see nothing wrong
With you and me getting along

我們兩個再更進一步對我來說一點問題都沒有

I don’t see nothing wrong
With you and me getting along

我們兩個再更進一步對我來說一點問題都沒有
I don’t see nothing wrong
With you and me getting along, so

我們兩個再更進一步對我來說一點問題都沒有,所以

 


[Chorus]

 

Sway with me

和我一起搖擺吧
Don’t speak

別說話
Stay with me

和我待在一起吧
No sleep

別睡著了
Baby, are you tied up?

寶貝你名草有主了嗎?
I don’t wanna know now

但我現在還不想知道

Are we gonna stay up?

我們要一起共度今晚嗎
Are we gonna get out this crowd?

我們要離開人群就我們兩個獨處嗎
Sway with me

和我一起搖擺吧
Don’t speak (don't speak)

別說話
Show me
What I need (what I need)

把我需要的給我看吧
Baby, are you tied up?

寶貝你其實名草有主了嗎?
I don’t wanna know now

但我現在還不想知道
Are we gonna stay up? (are we gonna stay up?)

我們要共度今晚嗎?
Are we gonna get out this crowd?


[Outro]
Baby, are you tied up?

寶貝,沒有人在等你吧?
Are we gonna stay up?

我們要一起共度今晚嗎?
Are we gonna get out this crowd?

我們要不要離開人群找個地方獨處呢?

 

想聽更多Tove嗎?

arrow
arrow

    Cheng 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()